1
Samtale. Eleven kan deltage i samtaler om venskab og om at være sammen med andre og udtrykke holdninger til temaerne
2
Lytning. Eleven kan forstå hovedindhold og detaljer i en netprofil om sportsdrømme, en billedhistorie om en klike og en voxpop om pinlige situationer. Eleven kan forstå en tekst om sport og venskab og besvare spørgsmål i en multiple-choice.
3
Samtale. Eleven kan tale om og diskutere sin holdning til sport, venskab og pinlige episoder.
4
Præsentation. Eleven kan tale om sport og genfortælle en historie.
5
Sproglig fokus. Eleven kan anvende tidsudtryk.
6
Læsning. Eleven kan forstå hovedindhold og detaljer i en netprofil om sportsdrømme, en billedhistorie om en Clique og en voxpop om pinlige situationer.
7
Skrivning. Eleven kan skrive positive og negative sætninger om kliker.
8
Teskter og medier. Eleven kan anvende en tekst fra et socialt medie til selv at skrive om venskab. Eleven kan finde informationer på internettet og fortælle om dem. Eleven kan lave en tegnefilm /-serie online.
9
Sproglig fokus. Eleven kan skrive meningsfulde sætninger ved at sætte ord i rigtig rækkefølge, indsætte rigtig form af sein og haben i sætninger og finde grundled og udsagnsled i sætninger.
10
Kulturfortåelse. Eleven kan skrive sætninger med udsagnsord i datid, tidsudtryk og ejestedord.
11
Kulturforståelse. Eleven møder i en nettekst unge og får viden om sport og tyske sportsidoler. Eleven giver udtryk for sin holdning til venskab og sport.
12
Kulturmøder. Eleven kan i en dialog anvende faste udtryk som fx ich finde, ist mir egal og hast du gehört, dass..