1
Kulturforståelse. Eleverne har viden om tysk musik, kan placere byer (Kiel, Köln og Berlin) og floder m.m. på tysklandskortet, og kan sammenligne med danske forhold
2
Lytning. Eleven kan forstå hovedindholdet i to tyske sange, en rejsehistorie og en rejseblog, om kendte steder i Berlin samt en billedhistorie om en families ferieplaner.
3
Samtale. Eleven kan synge med på og bruge udtryk fra to sange om Köln og Berlin.
4
Samtale. Eleven kan på baggrund af en modeltekst udføre en dialog om køb af togbilletter og tale om klokken.
5
Sprogligt fokus. Eleven kan formulere enkle sætninger med det uregelmæssige udsagnsord fahren og svare på spørgsmål i en Einer für alle.
6
Læsning. Eleven kan forstå hovedindholdet i tyske sange, en rejsehistorie og en rejseblog, om kendte steder i Berlin samt en billedhistorie om en families ferieplaner.
7
Skrivning. Eleven kan skrive et mindmap om Berlin, kan skrive en kommentar på rejsebloggen og en e-mail eller et postkort fra Berlin.
8
Tekst og medier. Eleverne kan kommentere en blog.
9
Sprogligt fokus. Eleven kan arbejde med forholdsordene durch, für og gegen og indsætte rigtigt kendeord i en sætning og sammensatte ord.
10
Kulturmøder. Eleven kan købe togbilletter.