1
Præsentation. Eleven kan tale om fjernsynsvaner, den måde eleven bruger computer og mobiltelefonen på og argumentere for holdningen til disse
2
Lytning. Eleven kan forstå detaljer om fire unges medievaner og kan finde svar på konkrete spørgsmål i en tekst om en pige i UBahn og i et socialt medie for skoleelever. Eleverne kan skrive stikord til en lyttetekst, for at løse opgaven.
3
Samtale. Eleven kan deltage i en spørgeundersøgelse, og kan stille spørgsmål og svare en partner om fjernsynsprogrammer og i to Drei-Schritte-Interviews
4
Sproglig fokus. Eleven kan formulere en dialog ved hjælp af tyske gambitter. Eleven kan danne sætninger med sein og haben i et terningespil. Eleven kan udtale de tyske lyde sch, st, sp og z.
5
Læsning. Eleven kan forstå hovedindhold og detaljer i en tekst om fire unges medievaner og kan finde svar på konkrete spørgsmål i en tekst om en pige i U-Bahn og kan forstå indholdet i et socialt medie for skoleelever. Eleverne kan skrive stikord til en lyttetekst for at løse opgaven.
6
Skrivning. Eleven kan skrive en fortsættelse på en historie som sms.
7
Tekster og medier. Eleven kan anvende en tekst fra et socialt medie til selv at skrive en profil. Eleven kan finde informationer på internettet om fjernsynsprogrammer.
8
Sproglig fokus. Eleven kan skrive meningsfulde sætninger ved at sætte ord i rigtig rækkefølge, indsætte rigtig form af sein og haben i sætninger og finde grundled og udsagnsled i sætninger.
9
Kulturforståelse. Eleven kan møde fire unge fra Berlin i en video og forholde sig til deres udsagn. Eleven kan møde unge på et socialt medie.
10
Kulturmøder. Eleven kan tale om fjernsynsvaner
11
Tysk som adgang til verden. Eleven har viden om kommunikationsregler for sociale medier med udgangspunkt i schülerVZ.