1
Kulturforståelse. Eleven kan mundtligt og skriftligt forholde sig til et maleri af Natascha Ungeheuer om det multikulturelle Tyskland, tekster om unge i Tyskland med rødder i andre lande, en sang om fremmedhad og en tekst om Haidhausen (en multikulti-bydel i München).
2
Lytning. Eleven kan forstå hovedindhold og detaljer i tekster om unge i Tyskland med forskellig etnisk og kulturel baggrund. Eleven kan forstå et interview og besvare spørgsmål i en multiple-choice.
3
Samtale. Eleven kan besvare spørgsmål i en Einer für alle ©, kan spille et rollespil om unge i en ungdomsklub og deltage i en diskussion om multikulti i Danmark.
4
Præsentation. Eleven kan beskrive, fortælle og fremføre argumenter med udgangspunkt i en sang.
5
Sproglig fokus. Eleven kan fortælle om en person i førnutid.
6
Læsning. Eleven kan forstå hovedindhold og detaljer i tekster om unge i Tyskland med forskellig etnisk og kulturel baggrund.
7
Skrivning. Eleven kan skrive en side i en dagbog, et rollespil, en kort tekst om en person, der kommer fra et andet land til Danmark, og lave en plakat om udenlandsk påvirkning og en collage.
8
Sproglig fokus. Eleven kan skrive en side i en dagbog, et rollespil, en kort tekst om en person, der kommer fra et andet land til Danmark, og lave en plakat om udenlandsk påvirkning og en collage.