Læsning (Fase 3)
Eleven kan forstå hovedindholdet af enkle tekster inden for nære emner / Eleven har viden om at læse efter hovedindhold.
Lytning (Fase 2)
Eleven kan forstå enkle budskaber om nære emner / Eleven har viden om forhold mellem mimik, gestik og indhold i situationer.
Samtale (Fase 1)
Eleven kan bruge sproget i sang, spil, leg og bevægelse / Eleven har viden om enkle situationsbundne ord og vendinger.
Samtale (Fase 2)
Eleven kan stille og besvare enkle spørgsmål om nære emner / Eleven har viden om relevante spørgeord og svarstrategier.
Præsentation (Fase 2)
Eleven kan præsentere nære emner / Eleven har viden om brug af ord og udtryk om nære emner.
Sprogligt fokus (Fase 1)
Eleven kan efterligne og gentage tyske ord og udtryk / Eleven har viden om ligheder og forskelle mellem dansk og tysk udtale.
Sprogligt fokus (Fase 2)
Eleven kan udtale ord og udtryk med forståelig intonation./Eleven har viden om udtale, intonation og forholdet mellem skrift og lyd.
Læsning (Fase 2)
Eleven kan gætte kvalificeret ud fra en sammenhæng.
Skrivning (Fase 2)
Eleven kan skrive enkle ord og udtryk / Eleven har viden om forholdet mellem lyd og stavning.
Tekster og medier (Fase 1)
Eleven kan arbejde med information i enkle tekster og billeder / Eleven har viden om tekstopbygning og informationssøgning på tysk.
Kulturforståelse (Fase 2)
Eleven kan sammenligne tysktalende kulturer med egen kultur / Eleven har viden om levevilkår i tysktalende lande.