Lytning (Fase 3)
Eleven kan forstå hovedindholdet af talt tysk om nære emner / Eleven har viden om forhold mellem mimik, gestik og indhold i situationer.
Læsning (Fase 3)
Eleven kan forstå hovedindholdet af enkelte tekster inden for nære emner./ Eleven har viden om at læse efter hovedindhold.
Lytning (Fase 1)
Eleverne kan forstå enkle ord, udtryk og budskaber ud fra situation, gestik og mimik / Eleverne har viden om det tyske sprogs nære sproglige slægtskab med dansk.
Samtale (Fase 2)
Eleven kan stille og besvare enkle spørgsmål om nære emner / Eleven har viden om relevante spørgeord og svarstrategier.
Samtale (Fase 1)
Eleven kan bruge sproget i sang, spil, leg og bevægelse / Eleven har viden om enkle situationsbundne ord og vendinger.
Præsentation (Fase 2)
Eleven kan præsentere nære emner / Eleven har viden om brug af ord og udtryk om nære emner.
Sprogligt fokus (Fase 2)
Eleven kan udtale ord og udtryk med forståelig intonation / Eleven har viden om udtale, intonation og forholdet mellem skrift og lyd.
Sprogligt fokus (Fase 3)
Eleven kan formulere enkle sætninger / Eleven har viden om den simple sætnings opbygning.
Læsning (Fase 2)
Eleven kan gætte kvalificeret ud fra en sammenhæng / Eleven har viden om gættestrategier.
Skrivning (Fase 2)
Eleven kan skrive enkle ord og udtryk / Eleven har viden om forholdet mellem lyd og stavning.
Kulturforståelse (Fase 2)
Eleven kan sammenligne tysktalende kulturer med egen kultur / Eleven har viden om levevilkår i tysktalende lande.