Samtale (Fase 3)
Eleven kan gennemføre korte dialoger om nære emner / Eleven har viden om enkle kommunikationsstrategier.
Lytning (Fase 1)
Eleverne kan forstå enkle ord, udtryk og budskaber ud fra situation, gestik og mimik / Eleverne har viden om det tyske sprogs nære sproglige slægtskab med dansk.
Lytning (Fase 2)
Eleven kan forstå enkle budskaber om nære emner / Eleven har viden om forhold mellem mimik, gestik og indhold i situationer.
Samtale (Fase 1)
Eleven kan bruge sproget i sang, spil, leg og bevægelse / Eleven har viden om enkle situationsbundne ord og vendinger.
Samtale (Fase 2)
Eleven kan stille og besvare enkle spørgsmål om nære emner / Eleven har viden om relevante spørgeord og svarstrategier.
Sprogligt fokus (Fase 1)
Eleven kan efterligne og gentage tyske ord og udtryk / Eleven har viden om ligheder og forskelle mellem dansk og tysk udtale.
Sprogligt fokus (Fase 2)
Eleven kan udtale ord og udtryk med forståelig intonation / Eleven har viden om udtale, intonation og forholdet mellem skrift og lyd.
Læsning (Fase 1)
Eleven kan forstå enkle ord og udtryk / Eleven har viden om transparente ord og udtryk.
Læsning (Fase 2)
Eleven kan gætte kvalificeret ud fra en sammenhæng / Eleven har viden om gættestrategier.
Skrivning (Fase 2)
Eleven kan skrive enkle ord og udtryk / Eleven har viden om forholdet mellem lyd og stavning.
Tekster og medier (Fase 1)
Eleven kan arbejde med information i enkle tekster og billeder / Eleven har viden om tekstopbygning og informationssøgning på tysk.
Kulturforståelse (Fase 2)
Eleven kan sammenligne tysktalende kulturer med egen kultur / Eleven har viden om levevilkår i tysktalende lande.
Kulturmøder (Fase 1)
Eleven kan anvende enkle tyske udtryk i mødet med tysktalende/ Eleven har viden om sammenhæng mellem tysk sprog og kultur.